paulinevanaelst.reismee.nl

Washington DC! ( 4 jan - 8 jan)

Om naar Washington DC te gaan hebben we de amtrak genomen, dit is een trein.

Aïko en ik vonden dit de minst leuke stad. De musea en het wittehuis is natuurlijk wel leuk om te zien, maar voor de rest valt er daar eigenlijk niet zo heelveel te beleven. Maar hier volgt wel een verslag want we hebben toch een aantak fijne dingen gedaan.

De eerste avond dat we in het hostel aankwamen kwam Aïko een vriendin van Umain tegen ( dit is de universiteit waar zij gestudeerd heeft). We zijn dan met Mel en haar vriendinnen gezellig gaan eten. De musea waren interessant maar het leukste was het capitool. Hier mochten we het house of senate en het house of representatives zien en dat was toch wel vrij indrukwekkend.

We hebben een voormiddag ook fietjes gehuurd en zijn we alle monumenten gaan bezichtigen. Dit was heel leuk omdat het zonnetje hard scheen en we gewoon in een T-shirt konden fietsen, jaja en dat voor 6 januari

Cool
. De laatste dag zijn we naar Ben's chilli bowl geweest. Dit is een soort van fastfood restaurant waar President Obama ook is komen eten chique é haha! Dan wilde waar een mooie kathedraal wandelen maar plots.... Zag Aïko een Belgische vlag aan een café hangen! Dit MOESTEN we eens gaan bekijken! Bleek dat de taverne van Belgische mensen was uit brugge. Hier hebben we dan Belgisch bier gedronken en hebben we gratis lekkere chocolade truffels gekregen... we hebben dan ook duidelijk laten weten dat we ook Belgen waren haha! Jaja dat was een leuke namiddag... een paar pintjes laten zijn we dan verder gewandeld naar de kerk die ondertussen al gesloten was... haha dat is typisch iets voor Aïko en mij.
Maar dit was het zo ongeveer over DC.
Ahnee haha... we hebben ook nog geprobeerd om in het wittehuis binnen te kijken met mijn fototoestel dat vrij hard kan inzoomen. We hebben wel een bureaulamp en een schilderij kunnen fotograferen, maar een Obama hebben we niet gezien! Jammer....

Het hostel in DC viel op zich ook wel goed mee. Elke ochtend kregen we pannenkoeken gebakken door Russel. Hij was elke ochtend het zonnetje in huis wanneer iedereen nog moest wakker worden. Hij was zelfs zo lief om ons helemaal naar de luchthaven te rijden, zodat we geen taxi moesten betalen of met de tram moesten! Jeej! Thanks Russel!

Met het vliegtuig nu verder naar BOSTON!

bonne maman

ja Paulintje a goed dat de liev Russel er was, nu begint het terugkeer te naderen, ik ben heel blij hoor

Laine

Hey Polleke, das het één en t'ander daar in Amerika.
Vol spanning ( !!) wacht ik op het relaas van uw belevenissen en het liefst in levende lijve en dat is
nu toch heel binnenkort , ik kijk er naar uit xdikke kus
Laine