paulinevanaelst.reismee.nl

San Fransisco ( van 18 tot 27 dec)

De eerste ochtend in SF. was zeer gezellig. Dit omdat ik Nadine, uit Duistland, terug zag. We hebben samen een beetje rondgewandeld en veel (bij)gebabbeld. Later die dag hebben we een vriendin van haar uit Duistland dat ook in de US heeft gestudeerd vergezeld in een grote wandeling door de stad. En hebben we een hot chocolat gedronken in Giardelli's. Dit is de enige chocolade die lekker is in Amerika. En deze wordt gemaakt in San Fran. Dit was Overheerlijk J!!

Maandag zijn we naar de goldengate park geweest en hebben we een tijdje in de zon gelegen.... Het is hier dan ook 17 graden celsius! Jeej! Natuurlijk kunnen we nog niet te veel van de stad zien want een aantal vrienden moeten nog aankomen en we willen natuurlijk niet alles dubbel zien....

San Fransisco is een hele mooie en grote stad waar veel te ontdekken valt....

We zijn naar alcatraz geweest ( en NEE ze hebben me er niet gehouden!.. voor da iedereen de zelfde grap maakt haha). Andere trekpleisters dat we ook gezien hebben is de coit tower, hier heb je een heel mooi uitzicht over een deel van SF. het museum van moderne kunst, de hippie buurt, Sciences museum en de japanse thea garden wilde wel doen maar de deuren werden gewoon voor onze neus toegeslagen.... Auwch

Voor kerstmis avond zijn we met acht gezellig gaan eten in een Italiaans restaurant en daarna hebben we geprobeerd om een goed café te vinden.... Geprobeerd is het goede woord want we hebben het niet gevonden! Dan zijn we maar martini gaan kopen en gezellig met andere hostel verblijvers Kerstmis gevierd. Op kerstdag zelf zijn we naar de golden gate bridge geweest en naar een heel mooi strand. Dit strand lag wel vrij hard naar beneden via trappen.... En ja natuurlijk die trappen moet je dan ook weer op.... Haha!!

Omdat het yosimitie park maar 3.5 rijden van san fran ligt zijn we daar ook eens een kijkje gaan nemen!! De bomen zijn daar heel mooi en de valei ook ...
en super raar.... Het was niet heel koud buiten, maar aan de andere kant van een tunnel was het ineens veel kouder... zeer vreemd :p .

Voor de rest is er ook nog een grappig starbucks verhaal... maar ik kan niet alles vertellen hé, ik moet ook nog iets overhouden voor als ik terug ben é!!

De laatste dag hebben we de bekende kabeltrein genomen... maar we zaten op de foute ( allé niet dat we da konden kiezen) en dus moeten we een hele hoge berg opklimmen om naar het befaamde ' kronkel' straatje te gaan... viel dat tegen!

Hier moest ik ook afscheid nemen van een aantal vrienden van UNCG, en dat was toch wel een heel raar gevoel! Maar nu gaat men reis verder samen met Aiko, gezellig onder ons tweetjes! Jippie.