paulinevanaelst.reismee.nl

Chicago ( van 14 tot 17 dec)

Hi iedereen,

Ik zit nu op de vlieghaven te wachten op men vlucht naar San Francisco. Ik dacht dat het behoorlijk druk zou zijn, dus ben vroeg vertrokken uit men hostel.... Maar ik was voor de spits en moet does 3u wachten voor ik op het vliegtuig mag! Haha ja lach maar typisch mij!!

Maar dan Chicago. Het was een ongelofelijke drie dagen die eerst begonnen met een pijnlijk afscheid in de dorm. Vele vrienden stonden om 3u ‘s nachts klaar om afscheid te nemen van Sarah, Ulpu, Ella en mezelf. Vele tranen later zijn we dan in onze auto die meer bagage dan personen telde, vertrokken naar de vlieghaven.

De eerste dag toen we nog maar van het vliegtuig stapten begon het al te regenen. We waren dan ook bijna doorweekt eenmaal we in de hostel aankwamen. Maar dan wonder boven wonder is het gestopt met regenen de minuut dat we opnieuw uit het hostel kwamen tot een aantal minuten nadat we 's avond terug kwamen. De eerste dag zijn we naar het millennium park gegaan. Waar de bekende ( boon) wordt anders genoemd maar weet ik al niet meer haha staat. We hebben ook een beetje rondgewandeld en naar een van de 'grootste' Duitse kerstmarkt in de USA geweest. De Antwerpse is bijna 4X groter. We zijn ook naar het meer gewandeld maar we konden niet zeer dicht komen want anders moesten we te ver wandelen en daarvoor waren we te moe. 's Avonds hebben we dan de zeer bekende deep dish pizza gegeten ( ik had er nog nooit van gehoord :p). We zijn dan maar vroeg in ons bed gekropen.

De tweede dag heeft het niet geregend maar heb ik ontdekt waarom Chicago the windy city wordt genoemd. We vlogen bijna weg.... We hebben dan maar veel binnen gedaan. We zijn naar het art museum geweest de pier en al de winkels op de magnificent mile. Dit is de straat met de duurste winkels in Chicago. Er is natuurlijk ook een zara en forever 21. Om de avond dan perfect af te sluiten zijn we sushi gaan eten.

Vrijdag was er bijna geen wind, geen regen! De zon heeft zelfs geschenen. Koud was het nog wel! We hebben deze dag veel geschopt!

Tegen 4u zijn de dan naar de willes ( de voormalige Sears) tower gegaan. Hier hebben we Chicago in daglicht, de zonsondergang en chicago in de nacht gezien. Dit was echt een ongelofelijk mooi zicht. De willis tower was het hoogste gebouw in de wereld. 103 verdiepingen hoog. Tijdens het naar boven gaan met de lift begonnen mijn oren de poppen!! Dat wil wel al wat zeggen é J haha. Dit was onze laatste avond samen... We zijn dan naar en goed burger restaurant geweest. Deze hamburgers zijn veel beter dan deze van Quick of anders fastfood resaurant.

Zaterdag ochtend toen ik alleen aan het ontbijt aankwam zag ik dat het aan het sneeuwen was!!

Jaja we hebben al het weer dat je kan hebben gezien in één stad.

Nu opweg naar San Fransisco, benieuwd wat dat zal brengen?

Kuss pol

Anneke & Dimi

Hi Pauline,

Moest je dit nog lezen, in San Fransico moet je zeker naar het ‘The Young Museum‘ gaan. Niet alleen de tentoonstellingen zijn shitterend maar het café, de museum shop en het gebouw op zich zijn fenomenaal ( is van een Zwiterse architect ).
Dit is gelegen in een park welk gemaakt is voor de wereld tentoonstelling in 1958. In dat zelfde park is nog het Science Museum, Ilias vond dat fantastisch moet je zeker ook even langs gaan.
Moest je tijd hebben is Alcatraz ook zeker de moeite maar je moet s'morgens vroeg gaan want er komt veel volk op af.
En last but not least moet je 'Fishermans warf' bezoeken, dat is het toeristische stukje met de bekende tram waar je toch moet mee gereden hebben en alle typische toeristische shops. Er ligt zelfs een duikboot uit de jaren '40 waar je een bezoek aan kan brengen.
Veel plezier en geniet er nog van.
Dikke kussen.

Anneke

neut pierre

Hello Pauline,
Inderdaad wat Anneke aanbeveelt is zeker de moeite waard. Maar let toch op dat ze je in Alcatraz niet houden.
Pierre

bonne maman

ja Paulintje; jij doet wel de reis van u leven,je zult wel veel kunnen vertellen hoor als je terug bent ik hoop het toch? so long kiss