paulinevanaelst.reismee.nl

Het gewone leventje!

Hi iedereen,

Hier is weer een beetje nieuws uit het zonnige maar toch ook koude greensboro. Jaja het wordt hier ook herfst dus de warme jassen en sjaals komen stilletjes aan naar boven. Het is hier nu wel ongelofelijk mooi, we hebben veel bomen op onze campus en die zijn nu allemaal veranderd van kleur.
Het eten in de cafitaria is spijtig genoeg nog altijd hetzelfde als in het begin van het semester :p.
Voor de rest gaat het leven gewoon hier zijn gangetje, hoewel ik het vanaf deze week extra druk zal hebben.
Doordat ik geen examens heb moet ik extra papers schrijven voor mij cursus.
Vanaf nu ga ik elke maandag na mijn stage naar Avelon. Dit is een buurt in greensboro waar veel studenten van de new comers school wonen. Hier ga ik huiswerkbegeleiding doen. Het is een heel goede manier om ook kennis maken met de families van de studenten. Ik zal ook kunnen ervaren waar zij wonen. Een aantal studenten worden heel hard beïnvloed door de omgeving waarin ze leven, door deze ervaring hoop ik dat ik deze studenten dan beter kan begrijpen.

Maar er is natuurlijk ook tijd voor ontspanning. Ik ben naar een state fair geweest in Raleigh, de hoofdstad van North Carolina. Je kan de fair vergelijken met de Sinksefoor. Er zijn veel attracties maar 95% van alles is eten. En het liefst gefrituurd. En ja echt alles, gefrituurde oreos, boter, deeg en andere lekkernijen.
Om dan toch een specialiteit te eten hebben we 'corn' maïs met boter gegeten. Deze wordt gegrild op een bbq en is eigenlijk best wel lekker met een beetje zout op. Het was een leuke echte Amerikaanse ervaring.
Ik ben ook gaan bowlen, de enige Amerikaan dat er bij was ' Jake' was de enige dat het spel echt serieus nam, want het is dan ook een echte sport hier.
Het is hier nu net zoals in België eind oktober maar het is hier nog steeds 20 graden Celsius buiten J tijdens het leren in het zonnetje was ik dan ook verbrand.

Iedereen wordt stilletjes aan sentimenteel en iedereen is druk bezig met vliegtuigen te boeken voor na het semester en afscheid momenten en etentjes te organiseren.
Op dit moment is het eind November en het is nog steeds warm buiten!!

Ondertussen is ook het basketbal seizoen begonnen. We zijn dan met een aantal meisjes gaan kijken. En één speler lijkt op een acteur..... rara wie? ( ik zal de foto op men blog zetten). Haha.

Nu begint het einde echt te naderen want ik vertrek morgen naar een vriendin in Ashville om met haar en haar familie Thanksgiving te vieren!

Kuss Pol

Reacties

Reacties

Dimi en Anneke

Hey Pauline, al je verhalen klinken GEWELDIG!!
Geniet nog van je laatste weken.
dikke kussen
Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!