paulinevanaelst.reismee.nl

Miami!!

Hi iedereen,

Ik weet dat het een beetje laat is maar hier komt het verhaal over Miami!

Donderdag 3pm zaten we te wachten op de personen die de auto's gingen halen. De jongens hadden net een iets betere auto geboekt dan wij maar we dachten dat dit wel ok zou zijn.... Tot dat ze 45 min te laat toekwamen. De jongens hadden de auto dat ze gereserveerd hadden gekregen maar wij hebben een auto gekregen die 2 klassen hoger was...jaja doordat we zolang moesten wachten en omdat er geen economie auto's meer waren hadden we deze gekregen. De jongens waren natuurlijk ongelofelijk jaloers maar wij vonden het toch behoorlijk grappig en goed.
De auto was heel comfortabel en gelukkig maar ook want een rit van 13u met 5 personen is toch behoorlijk lang. Om 4 uur zijn we dan eindelijk vertrokken om tegen 12h30 ( in de nacht) in Jacksonville Florida aan te komen. Normaal gezien zouden we hier hebben overnacht maar de vrouw van het motel dat we gevonden hadden vertelde ons letterlijk dat ze wel genoeg kamer had maar dat ze die niet aan ons wild verhuren omdat het hier te gevaarlijk was voor ons. Ze vertelde ons dat we alleen maar meer naar het zuiden van de stad moesten rijden om veilig te zijn. Haha goed begin van onze reis. Uiteindelijk hebben we dan toch maar beslist om door de nacht te rijden en niet te overnachten. 6h later zijn we dan aangekomen in het ongelofelijke Miami! De hostel uitbater vertelde ons dat we pas om 1pm konden inchecken dus dan zijn we maar gezellig gaan ontbijten op strand een beetje geslapen en de stad gaan ontdekken.
Toen we dan om 1pm gingen inchecken kregen we te horen dat ze geen kamer meer voor ons hadden omat ze waterschade hadden opgelopen.... We kregen ons voorschot terug en ze hebben ons een taxi betaald naar het andere hostel. Deze was niet al te proper en de kamers waren behoorlijk klein maar de uitbaatster was wel een super vriendelijk mevrouw die ons met veel geholpen heeft. Ik denk dat het ontbijt in het hostel het toppunt van de trip was. Twee sneetjes toast met confituur en koffie of thee.. haha.
De tweede dag begon het al in de ochtend heel hard te regenen. We hebben dan maar besloten om naar de GROOTSTE outlet mall in Florida te gaan. De mall was echt gigantisch. We zijn er 6u gebleven ( met lunch natuurlijk) en had nog steeds niet alle winkels gedaan. Dat wil iets zeggen hé ;) het was een regenachtige maar wel heel fijne dag. De volgende ochtend was het weer geen mooi weer, maar we hadden al besloten om naar Key- West te rijden. Dit zijn kleine eilandjes in het zuiden van Florida. Naarmate we deze naderde werd het weer beter en beter. Eenmaal aangekomen, na 5u rijden, was het ongelofelijk warm en de lucht was volledig blauw. We hebben natuurlijk het meest zuidelijke punt bezocht. Een monumentje waar je 2 minuten een foto kan nemen en verder is er niets te zien haha. Maar dan hebben we op het strand gelegen en het dorp bezocht. Ik voelde me echt op vakantie,en dat was wel een raar gevoel want ik ben op vakantie in het buitenland. 's Avonds goed gaan feesten om de dag leuk af te sluiten. Maandag zijn we dan naar de Everglades gereden, dit is de traagste stromende rivier in de wereld. Hier hebben we dan op zo een airboat gezeten om te zoeken naar wilde alligators. Maar eerst mochten we met onze blote voeten in de rivier wandelen, op een deel waar natuurlijk geen alligators zijn. Dit was best wel moeilijk doordat onze voeten helemaal wegzakte in de grond. Nadat we uiteindelijk terug in de boot geraakt waren zijn we 2 alligators tegen gekomen. Deze zwommen heel dicht bij ons en we hebben ook gezien hoe ze eten, best wel griezelig.
Nadat we weer aan land waren kwam voor mij het spannendste moment eraan. We mochten een baby alligator van 3 jaar, Gucci genaamd, vasthouden en een foto nemen. Gucci was aan de zijn buik heel zacht maar de rug was heel ruw. Na dit grootse avontuur waren toe aan rust en hebben we heel de namiddag zalig aan het strand gelegen. ' s Avonds lekker gaan eten in een Mexicaan om de zeer geslaagde vakantie af te sluiten.

Laughing

Dinsdag ochtend vroeg opgestaan om nog eventjes op het strand te kunnen liggen... om dan opnieuw 13uur naar huis te rijden.
30 min na we vertrokken waren begon het ongelofelijk hard te regen ( in de ochtend was het stralend weer op het strand) dit was een goed teken dat de vakantie echt over was .
Frown

Tante Lief

Dat jij veel plezierige herinneringen zal overhouden aan je stage is wel duidelijk! Ik vind dat je geweldige belevenissen meemaakt. Ik zit op het moment aan de dode zee in Israel met Nonkel Rene die op dit moment hier aan het vergaderen is. Maar omdat ik geweldig zit te sukkelen met het klavier (geen azerty maar qwerty) beperk ik me maar tot het sturen van heel veel groetjes en dikke zoenen vooral van Maxine en Jeffke!
We blijven je verhalen met veel plezier volgen hoor!!!!!!!!!!11 xxx

bonne maman

ja Paulintje, dat zijn nogal belevenissen !!!zo een avontuurlijke vakantie kan tellen hoor, maar zo een lelijke beest zou ik niet durven pakken.
ik zend Uveel kusjes en nog veel studie genothihi
bonne maman