paulinevanaelst.reismee.nl

Backpakking Trip

Vrijdag 2 pm, met twee T-shirts, ondergoed en sokken ben ik vertrokken naar het outdoor adventure center van onze campus. Hier heb ik op een echt professionele manier een rugzak leren maken om 2 dagen en 2 nachten te gaan kamperen, wandelen en klimmen in de bossen en bergen van North Carolina. Kledij om dit te kunnen doen moesten alle internationale studenten lenen want deze hadden we natuurlijk niet in onze koffer zitten

Laughing
!

De rugzakken gingen in een aanhangwagen en 3u en half later kwamen we aan op onze eerste kampeerplaats. Hier hebben we tenten leren opzetten en vuur leren maken. Tegen de avond hebben we gezellig bij het vuur gezeten en marshmallows gegeten. Tegen middernacht zijn we dan in onze tent gekropen om de volgende ochtend fris te kunnen vertrekken.

Die ochtend hebben we onze tenten weer afgebroken en lekker ontbeten . Daarna werd al het materiaal en het eten verdeeld over al de rugzakken. We moesten alles meedragen omdat we ergens anders, echt in de bossen, gingen kamperen. Ik wist niet dat een rugzak zo zwaar kon zijn. Het leuke aan deze eerste kampeerplaats was dat we toiletten hadden en zelfs een douche die we wel niet gebruikt hebben.

Voor we op toch vertrokken hebben we een aantal stretch oefeningen gedaan om onze spieren op te warmen, en ja dit bleek nodig te zijn. De eerste 10 min van de tocht waren steil naar boven. Na deze eerste klim was iedereen al zo uitgeput dat we 5min pauze moesten nemen. Op dat moment had ik spijt dat ik meegekomen was en had ik schrik voor het vervolg van de twee dagen. Maar dit gevoel bleek onnodig te zijn. De rest van de dag was veel minder stijl en heel anders. We hebben een waterval gezien en hebben tegen de middag geluncht op een klein strand aan de rivier. Het mooie aan de hele tocht was dat we heel de tijd naast de rivier hebben gewandeld.
De eerste dag hebben we ook een aantal rivierkruisingen moeten maken. Dit wil zeggen dat het pad aan de oever van de rivier stopt en verder loopt aan de andere kant. Dit wil dus zeggen dat je de rivier moet oversteken. Hiervoor moesten we telkens andere schoenen aandoen om ervoor te zorgen dat we niet zouden uitglijden in het water.
Tegen de avond hadden we onze laatste rivierkruising gedaan en kwamen we aan een hele goede kampplaats. We hebben dan besloten om onze tenten hier dan ook op te slagen.
Toen heel het kamp rechtstond zijn we zonder onze rugzakken naar een andere, hele mooie, waterval gewandeld. Na onze mooie maar vermoeiende tocht hebben we eten gemaakt ( rijst en bonen mmmmmh ) en een beetje gerust. Maar dan....... Het begon plotseling een beetje te druppelen en voor we het wisten was het aan het gieten en waaien. We zijn dan maar snel in onze tenten gekropen. Om 1u 's nachts begon het dan ook nog eens heel hard te stormen met donder en bliksem. Hierdoor moesten we anderhalf uur in bliksemhouding zitten. Dit wil zeggen dat je je matje dubbel moet vouwen, je voeten en billen moeten op het matje zitten en je knieën zijn opgetrokken. Met je handen hou je je knieën vast. Na dit uur en half waren mijn billen toch wel behoorlijk hard aan het slapen.
Deze houding wordt aangenomen omdat de bliksem in de grond kan slagen en dan kan het zijn dat iemand geëlektrocuteerd wordt dus.... Niet zo grappig !

Die volgende ochtend was het nog steeds aan het regenen en hebben we dus moeten ontbijten onder een zeil. Tijdens het afbreken van het kamp is het gelukkig wel gestopt met regenen. Maar natuurlijk als het zoveel regent moet dat water wel ergens naartoe kunnen natuurlijk. De rivier dat we normaal terug moesten oversteken was 2 meter gestegen en veranderd in een zeer wilde rivier. Hierdoor hebben we heel onze toch moeten aanpassen en hebben we een andere plek van de rivier moeten zoeken die wel oversteekbaar was. Gelukkig hebben we die gevonden want anders hadden we nog een nachtje in het bos moeten blijven.

En ja ik hoor iedereen al vragen.... en wat met de toiletten? Inderdaad we hadden ' sheila' met ons mee. Sheila is een klein schopje dat je moest gebruiken om een putje in de grond te graven om dan daarna gezellig in het bos naar het toilet te kunnen... het is een ervaring zoals een ander haha.

Wink

Uiteindelijk is alles weer goed gekomen en heb ik een ongelofelijk leuk weekend achter de rug. Maar na plezier komt huiswerk dus ik zal maar weer is beginnen werken ..... !

Tot snel!!

x pol

Reacties

Reacties

bonne maman

ha paulinetje
jij hebt wel een fameuse scouts ervaring mee gemlaakt jij zijt nog straffer als de Charles, proficiat !! kusjes entot binnenkort+++
bonne maman

Nathalie

Hi Globetrotter,

Met de nodige jaloesie je avonturen bijgelezen. Je bent daar precies met je gat in de boter gevallen! Er zijn ergere manieren om stage te doen :-) Hier in België gaat alles zijn gewone gangetje. Maxine, Jeff en ik genieten van onze laatste dagjes samen...langs de ene kant ben ik blij dat ik woensdag terug begin te werken maar ik zal mijn kindjes snel missen want het gaat druk worden. Mijn 2 collega' s zijn in vakantie wanneer ik terugkom, ze hebben het 4 maanden met hun twee moeten doen en zijn dus moegewerkt :-) Ik ga dus 2 weken hard afzien want ze zijn mijn agenda al flink aan het volplannen. Maar bon, druk gaat ook wel zeker :-) Ik heb gisteren al preventief een investering gedaan in make up, kwestie van de wallen te kunnen camoufleren! hihi!
Ondertussen zijn we ook stilaan voor een nieuw huisje aan het kijken, wat meer in het groen... gisteren een prachtige grond gezien, maar er ligt geen riolering en geen gasaansluiting dus ons mama staat al op haar achterste poten :-)
Vandaag gingen we normaal met nona naar plopsaland gaan, maar dat is blijkbaar gesloten. Chance dat we de site bekeken hebben want we hadden er anders schoon gestaan. Maar goed ook dat we niet gegaan zijn want onze 2 plopfans lagen na 2 uur al terug in hun bedje. We zullen ons bomma dan een bezoekje brengen en eens langs Schilde dorp gan. Maxine moet nieuwe schoenen hebben want het weer is hier nu opnieuw rotslecht en Thomas is terug peter geworden van Lars (zoontje van Mieke en Jan en broer van Simon, het lief van Maxine) en ik moet nog een kadootje kopen.

Voor de rest is ons leven momenteel veel minder spannend dan dat van u, dus veel avonturen zijn er niet! Ik ben al content dat ik in de delhaize geraak! Maar het relaas van die belevenis zal ik u besparen! Wat worden we oud:-)

Tot snel lieve nicht en blijven genieten!!
Dikke kus, Nath xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!