paulinevanaelst.reismee.nl

Eerste week les en eerste dagen stage !!

Hey iedereen,

ik weet dat het al een tijdje geleden is dat ik iets heb laten weten maar ik heb hier nooit tijd....
altijd maar druk...druk

Laughing

Vorige week was de eerste week van al de lessen. Iedereen was heel zenuwachtig. Hier in Amerika moet je je inschrijven voor de lessen, ja kan deze lessen dan één keer mee gaan volgen om de kijken of het wel iets voor jou is. Maar als een les vol zit kan je deze niet meer volgen en je moet er wel zeker van zijn dat je voldoende studiepunten hebt. Als je de les dan niet wil volgen kan je je uitschrijven. Dus iedereen was zeer druk bezig, het was eigenlijk wel grappig om te zien. Maar nu heb ik pas gezien hoeveel mensen hier op de campus rondlopen en dat zijn er behoorlijk veel. Ze zeggen ongeveer 17000 studenten.

Zelf ben ik ook 2 keer van les veranderd. Nu zit ik in een echt hele interessante les dus hopelijk blijft dit zo

Tongue out

Ik ben woensdag voor de eerste keer naar de Doris henderson newcommers school geweest. De leerkracht Miss. Moore waar ik het meeste ga bijstaat is echt super. Ze was vanaf het eerste moment zeer vriendelijk en ik voelde me onmiddellijk heel welkom. Mss sadec de kunst leerkracht is lichtjes gestoord maar is ook echt heel vriendelijk. Om op mijn stage te geraken moet ik de bus en de fiets nemen en ik moet men fiets op de bus zetten. Maar aangezien dat ze hier in heel greensboro op de moment geen tweedehands vrouwenfietsen verkopen ga ik maar tevoet
Laughing

Ik heb ook mijn seminargroep leren kennen waarmee ik zal werken rond mijn stage. Dit is een hele goede en leuke groep met veel verschillende mensen en ik denk dus dat ik best veel zal bijleren.

Dit weekend ben ik met een aantal mensen en een 'gids' naar greensboro downtown geweest. Er was niet echt veel te zien en het was zondag, dus was alles toe. En dan bedoel ik de twee klerenwinkels dat je er kan vinden :p, maar het was wel heel gezellig. We zijn gaan eten in een pizzarestaurant, iets gaan drinken in en koffiehuis en de echte toerist uitgehangen met ons fototoestel.
De eerste drie dagen van mijn stage waren ongelooflijk leuk! Ik sta in de voormiddag in de klas van miss Moore. Deze klas is ongeveer van het derde tot vijfde leerjaar en telt op de moment 11 kinderen, maar ze zeggen dat dit binnen een aantal weken wel eens verdubbeld kan zijn . De leerlingen zijn dus ongeveer tussen de 9 tot 12 jaar, dit is wat ze zeggen maar soms geloof ik dit niet. Ze hebben bijna ook allemaal verschillende nationaliteiten : Vietnamees Zweden, Kongo, Ivoorkust, Nepal, Thailand(deze jongentjes spreken geen engels en zijn ongelooflijk schattig), ... .

In de namiddag sta ik de art klas van miss. Sadec, hier moet ik werken met leerlingen van 16. Dit is helemaal anders dan in de voormiddag maar ook even uitdagend. Dit omdat ik moet werken met een jongen die helemaal niet wil luisteren en geen moeite doet om Engels te spreken. Ik hoop dat ik hier na enkele weken verandering in zal zien!


De andere dagen ga ik nog steeds veel naar de gym en zumba dansen, maar dat is ook wel nodig want geloof het of niet... Amerikaanse mensen eten veel en wij vinden dat wij ons moeten aanpassen aan hun cultuur en dus ook veel moeten eten... vooral het dessert is altijd super lekker

Tongue out
haha.

Ik vertrek zaterdag ochtend naar het myrthel beach om een beetje uit te rusten J

tot snel!

Xx pol

Reacties

Reacties

Neut Pierre

Pauline,
ik vind het super om je rijke ervaring te lezen en heb de indruk dat je veel je plan moet trekken en ik vind dat je dat fantastisch doet. Ik wens je nog veel sterkte.
Groetjes van ons allen.
Pierre

Eline Janssens

Amai Pauline da klinkt echt allemaal zoooo leuk !! ben zo jaloers ;-) hihi !
Geniet er maar heel goed van, we missen u hier al zne!
Al knappe boys ontmoet? haha :D
we gaan snel ne keer skypen he!!

xoxo
Eline

Laura Vercruyssen

Poletjeeeee!!
Amai ik ben blij dat ge het daar zo goed hebt en dat ge er super hard van aan het genieten zijt! 'T valt ook op dat ge heel gemotiveerd bent enzo, echt super;)
We missen u hier idd wel hard, en beseffen het percies nog ni zo goe dat gij gewoon aan de andere kant van de wereld zit te chillen haha :D (jaloeeers)
Na mijn examens moeten we ook zeker is skypen he, zodat ik met mijn eigen ogen kan zien dat ge nog leeft hihi:p
Geniet er nog super hard van lieve Polet, en tot de volgende blog of skype-sessie!

xxxxxxx

Gerd Van Honsté

Hoi Paulline,
blij te lezen dat je het heel goed stelt, we hadden dat ook wel gedacht, geniet ervan,
Hier is alles prima, zaterdag hebben we bomma verhuist naar haar nieuwe serviceflat, ze stelt het prima ze woont nu ook heel mooi en gezellig, nog wat details zoals schilderijen hangen , haar klok, en nog de verlichting,
gisteren was het babyborrel voor Jeff, mooi weer tot er rond 4 uur een onweer losbrak, tante lief had gelukkig een grote tent gezet, maar de sfeer was leuk en het duurde nog voorbij 9 uur dus ..
we lezen nu verder mee met je amerikaanse avontuur op deze site
xxx tante gerd en n jos

Nathalie

Hi Pauline,
Leuk van te lezen dat het ginder allemaal vlot verloopt!
Gisteren van de nichtjes een zeer mooi strandlaken gekregen, mercikes daarvoor. Als het zonneke nog eens schijnt zal het van pas komen :-)
Ben curieus naar je volgende relaas!
Geniet ervan,

Nath X

Sophie

hey polletje,
ik zit hier bij je thuis en we hebbe juist lekker gegeten bij je mama, mozarella met tomaat, pistolétjes met préparé en macaroni met hesp en kaas met een lekker glaasje wijn :-)!
super dat je het daar zo goed gaat! Ik merk dat je er echt gelukkig bent!
hopelijk ga je nog is op uitstap waar je wél goed kan shoppen :-)... dat je je is volledig kan laten gaan!
hopelijk was het strand mooi en heb je goed weer gehad!
Geniet nog van alle ervaringen die op je afkomen en we blijven je volgen!
kus kus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!