paulinevanaelst.reismee.nl

De eerste week!!

Hey iedereen

Ik heb eindelijk een beetje tijd gevonden om de eerste week hier op uncg een beetje te beschrijven.
De eerste week is hier super druk geweest maar ook heel leuk en a lot of fun!

Laughing

Ik ben maandag ochtend vroeg vertrokken richting zaventem om mijn avontuur te beginnen.
De eerste vlucht is zeer goed verlopen, ik zat naast een mevrouw die alles wilde weten over Antwerpen. Maar dan de tweede vlucht... ik heb lang bij de douane moeten aanschuiven dus ik was waarschijnlijk te laat geweest voor mijn vlucht maar ik heb toch gelopen alsof mijn leven er van afhing. Eenmaal aan de gate aangekomen was mijn vlucht gecanceld. 5u later zat ik er nog steeds op de vlieghaven maar niet meer alleen, spijtig genoeg! Een vader en bompa begonnen tegen mij te praten en deden net iets teveel moeite om mij te koppelen aan de zoon. Maar dat is wel en voorbeeld dat alle mensen hier super vriendelijk zijn en ook heel sociaal zijn. Uiteindelijk mocht ik dan toch inchecken. De eerste dag was heel bewogen maar ik was heel blij dat ik in mijn bedje lag. ( met gehuurde, toch niet al te gezellige lakens en een krakend bed)
Op dinsdag zat onze dag al heel vol. Eerst en vooral moet je allemaal nieuwe mensen leren kennen ( dit gebeurde vooral in de badkamer tijdens het tandenpoetsen :p). Veel studenten komen uit Azië, veel uit Duitsland en de anderen uit Finland, Denemarken en Frankrijk. Dus de meesten uit Europa. We kregen dan ook ons eerste continentaal ontbijt ( niet in de dineninghall omdat die nog niet open was maar in een heel groot auditorium) met bagels met confituur of smeerkaas, muffins en fruit. In de namiddag zijn we naar Wal-Mart gereden. Ik heb nog nooit zo een grote winkel gezien in heel mijn leven. We hebben veel gelachen en we zijn er zeker 3u gebleven. Maar nu is mijn kamer best wel gezellig!
's avonds echte Amerikaanse hamburgers en hotdogs maar natuurlijk ook veel tomaten.
Woensdag zijn we gaan shoppen voor een gsm. Toen we na het eten de heat bus wilde terugnemen naar de campus hebben we een uur moeten wachten om dan te concluderen dat deze niet meer ging komen, gelukkig was er een vriendelijke buschauffeur die ook een bushalte heeft dicht bij de campus en ons dan geholpen heeft. Maar toch zijn we nog verloren gelopen. Het voordeel is wel dat ik nu heel de campus gezien heb, ik denk zelfs 2 keer.
Donderdag was mijn eerste echte Dorm party met rode bekers en bierpong en veel Amerikaanse studenten. En er waren ook boterhammen met confituur en peanut butter, dat is zo vies, ik hoop dat ik dat nooit meer moet eten hahaha. Maar ik heb wel men eerste rode beker op mijn bureau staan! Cool hé!
De eerste soccer game, van de meisjes, was ook een hele belevenis. Veel sfeer maar wel dik verloren met 4-0.
Mijn roommate, Christina, is een Amerikaanse uit Charlotte. Ze is heel vriendelijk en is ook heel sociaal. Ze is 19 jaar oud en had ongelooflijk veel spullen mee. Zoals een ijskast, een tv en een stofzuiger die ik ook allemaal mag gebruiken. Tijdens deze week was het ook movingin-day. Iedereen heeft echt een volle volle auto vol spullen bij en de meisjes liefst alles in het roze. Ik snap echt niet hoe twee Amerikaanse studenten al hun spullen kwijt kunnen in zo een kleine kamer. Gelukkig kunnen er wel veel spullen onder het bed want ik moet springen om erin te geraken.

Voor de rest is hier alles heel leuk, het is super mooi weer, soms een beetje te warm maar dat nemen we er wel bij
Wink
.
De douches zijn ook wel klein maar net plaats genoeg om te kunnen douchen.
De recidence hall opzich is wel heel groot. Hier zitten de freshmens en de internationale studenten. We hebben een pingpong tafel en een pool tafel en zelfs een eigen wasruimte met was machines en droogkasten.

Ik zal proberen om snel nog iets te laten weten maar dan waarschijnlijk niet zo uitgebreid...

tot snel!

x pol

PS als iemand nog iets meer wil weten : just ask J

xx

Reacties

Reacties

u broer

zatlap !! :)

bonmaman

Hello Pauline,
Wat een verhaal,jij maakt wel wat mee en gelopen dat jij al hebt,da zou echt niets voor mij zijn en die amerikaanse kost ook al niet.Ik ben zeer blij dat voor U zogoed meevalt , ik blijf je volgen zeer dikke kus van je
bonmaman.

Djendy

Paauliiine, tis best wel grappig om uw verhalen zo te lezen, khoor het u al zo zeggen :D :P Kei trots op uw beker enzo haha ;D En ség, ge moet dieje peanut butter leren eten jong, anders bent gij geen goeie Amerikaanse studente ;P En oh ooooowh niet te veel Amerikaanse hamburgers hé :p Ik vind het echt leuk om dat zo te kunnen lezen, geniet ervan Paulinetje ! En doe voorzichtig met diejen orkaan hé seg, vind dat best wel grellig omdat nu zo te horen. Have fun meid, hou ons op de hoogte en scoort een paar coole Amerikanen hé ;D Xx

Bénédicte

miss you !! maar ben blij dat je het daar zo goed hebt :-) !!!
binnekort nog eens een skypke ehh !! xoxo

bonne maman

dear paulintje
ik ben heel fier op u dat je je zo goed aanpast aan die americaanse stijl , het moet extra interessant zijn.
maar ik mis jou veel hoor!,
dat zou iets voor mij zijn ,aldat eten!!,tot binnenkort eneen goede week^-end on de beach
kusjes ++++
bonne maman

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!